Sunday 6 November 2011

Julepynt

I september skrev jeg at jeg hadde bestilt julepynt fra Panduro og endelig fikk jeg litt tid til å gjøre det ferdig. Jeg og Thomas har hatt noen koselige dager ved kjøkkenbordet, han med maleskrinet sitt i full gang med å lage kunstverk og jeg med julepynten.

To små nisser, en mellomstor og en stor, alle malt med hobbymaling. Det blir liksom ikke de store fargekrumspringene når det gjelder jul da, men så er de nisser.

Tre grånisser laget av fleecestoff. Dette var litt tidkrevende og fiklete å få til, men de ble fine og er allerede satt på plass i trappehylla. Jeg orket ikke pakke dem vekk bare for å ta dem fram igjen om en måned.


Og til sist tre søte juleugler. De gikk kjapt og greit å lage og jeg synes de er kjempefine. Det er tydeligvis ikke bare jeg som er glad i ugler, for jeg ser at dette er veldig populært for tiden, jeg finner det overalt fra tapeter til barneklær og pynt.


2 comments:

  1. I mønsteret står det at man skal klippe ut to sett øyenbryn, men jeg syns det ser ut som om det bare er brukt ett, har du brukt begge?

    ReplyDelete
  2. Nå husker jeg ikke akkurat ordlyden i beskrivelsen, men det skal bare være ett øyenbryn til hver ugle. Hvis du ser på malene som følger med så er det en bumeranglignende figur, det er øyenbrynet. Du legger det rett over øynene og syr det fast på midten.

    ReplyDelete