Thursday 24 November 2011

Buzzador: Smørbar

Jeg er en Buzzador. Det innebærer at jeg får tilbud om å teste produkter og tjenester helt gratis for deretter å dele med andre hva jeg, og de jeg testet produktene med, synes. På tirsdag kom en pakke på døren med hele ni pakker av den nye smørbare osten til Tine. Tre stykker hver av cheddar, camembert og blåmuggost, samt en pose Nachochips og en pakke små Digestivekjeks fra Sætre.

Vi hadde akkurat vært ute på litt førjulsshopping og vi visste med en gang at dette måtte prøves allerede her og nå som dagens lettvinte kveldsmat etter en travel dag. Lillebror vel i seng og jeg, mannen og storebror satte oss ned for litt kveldskos. Jeg liker vanligvis ikke blåmuggost, så var skeptisk til smaken av denne og som forventet var det ikke helt for meg. Mannen min likte den derimot godt og syntes den passet spesielt godt til Digestivekjeksene, siden de er litt søtlige. Imidlertid var vi begge enige i at den blåsvarte fargen på Smørbar blåmugg var ganske uapetittelig. Jeg syntes både Smørbar Camembert og spesielt Cheddar var veldig gode å bruke som dip til nacho chipsene. Jeg savnet likevel generelt litt variasjon i konsistensen på ostene. Bare smøreost på ostebordet ble rett og slett litt kjedelig, men fint som en del av et større utvalg.

Med så mye ost til rådighet måtte jeg finne noe litt spennende å bruke dem på annet enn bare pålegg og dip. Valget falt derfor på middagslaging, og Smørbar Cheddar havnet i gårdagens pastarett. Det ble en slags carbonara med saus av bl.a. fløte og Smørbar Cheddar, litt revet ost, stekt bacon og kokte brokkolibuketter i. Det ble veldig kremet og godt.

Nå må jeg finne på noe nytt med resten av osten. Bli en Buzzador du også, det er mange spennende kampanjer å bli med på.

1 comment:

  1. Jeg buzzer også disse ostene. Syns alle var gode, men heeelt enig i at blåmuggosten så veldig uapetittelig ut! Jeg prøvde den i pasta saus, og den ble kjempegod! smaka ikke blåmuggost lengre da. Bare veldig godt! :) Hadde den sammen med et par ss melk, salt pepper og stekt champignong.. Så hadde jeg det i pastaen, med laks i.. naamm!!

    ReplyDelete