Monday 28 November 2011

Vi teller ned.

Da har nedtellingen mot jul begynt for alvor. I går var første søndag i advent og jeg fikk innviet min nye lysestake fra Kremmerhuset. Utrolig at det går så fort. Julestemningen er rimelig hardt og brutalt over straks vi er over nyttår, så jeg passer på å virkelig nyte alle følelsene og opplevelsene i desember: planleggingen, julegavehandelen, bakingen, sende julekort, pakke gaver og åpne julekalender.

Jeg er godt i gang med forberedelsene. Alle julegavene er planlagt, og omtrent halvparten kjøpt inn. Julekortene kom i forrige uke, bare fire dager etter bestilling, så jeg må vel straks begynne å skrive dem. Juleboken har jeg allerede begynt å skrive i, her må alt planlegges, spesielt siden vi blir dobbelt så mange i år som vi har vært før. De fleste i mannens familie (dvs alle unntatt lillebroren som feirer med kjæresten sin) skal nemlig feire med oss. Så i år blir vi da syv voksne, fire barn, to katter og en liten mops. Gleder meg masse.


Ellers er i grunnen fokuset akkurat nå på den nært forestående treårsdagen. På torsdag kommer familien for hovedfeiringen med middag, kaker og gaver, og lørdag skal vi ha aller første barnselskap. Åtte små (med foreldre) har vi invitert. Thomas skal få Ikeas kjempefine lekekjøkken i gave og det står ferdigmontert med gryter og utstyr i kjelleren under et stort laken og bare venter på en liten hobbykokk. Han blir nok kjempeglad. :-)

No comments:

Post a Comment