Thursday 3 June 2010

Schnappi, das kleine krokodil.

Da ble jeg ferdig med neste amigurumi. Den tok litt tid, litt fordi den er relativt stor (og jeg foretrekker de som er litt større framfor de som er små og fiklete) og derfor tok lengre tid å hekle, og litt fordi det har vært så aldeles nydelig vær den siste uken at hekletøyet har fått ligge til fordel for utendørsaktiviteter. Men, nå er den som sagt ferdig og jeg er veldig fornøyd. En fin krokodille som jeg fant oppskrift på her, og Thomas elsker den, spesielt når den kommer og spiser opp hånden hans. :-)
I oppskriften står det at man skal bruke "plastic canvas" for å stive opp munnen. Det er litt som aidastoff som man broderer på, bare at det er laget av plast og derfor er tykkere og stivere. Jeg husker jeg hadde et par barnebroderier som liten som skulle broderes på stiv plastaida. Jeg har imidlertid ikke sett dette på lenge og lette i flere butikker etter noe som egnet seg til krokodillemunn. Det skulle jo kunne broderes til heklestoffet, samt kunne formes litt, så det kunne ikke være et hva som helst materiale. Jeg fant til slutt små ark aidastoff til barnebroderier. De var ikke av plast, men likevel stivere enn til vanlige broderier. Det fungerte i allefall bra. Så nå har amigurumifamilien fått en fin grønn krokodille som kan passe på dem.


2 comments:

  1. Så tøff krokodille du har laget, og så mye fint en kan lage med hekling. Artig å lese om spillene deres, hos oss er det vare et som gjelder sammen med noen venner ,.)

    ReplyDelete
  2. Takk for kommentar. Hvilket spill er det dere liker da? Jeg er alltid på utkikk etter flere spill. Foreløpig strever vi med å vinne over "the ancient one" i Arkham Horror.

    ReplyDelete