Thursday 17 June 2010

Lynrask hverdagspizza for den forutseende.

Her om dagen gikk middagen vår bokstavelig talt i oppløsning da mozzarellaen som skulle være en av hovedingrediensene hadde bestemt seg for å gå ut på dato litt før tiden. Med en sulten ettåring, og liten lyst til å lage noe avansert (spesielt siden den planlagte middagen skulle være enkel og jeg derfor var mentalt forberedt på å bruke liten tid foran kjøkkenbenken på en varm dag) rotet jeg litt i fryseren og fikk satt middagen på bordet på 10 minutter fra start til slutt.

Når jeg lager bolognesesaus lager jeg alltid mye slik at jeg kan fryse ned. Dermed blir lasagne, spaghetti med kjøttsaus o.l. raskt laget siden det som tar lengst tid allerede er gjort ferdig og bare trenger tining. Jeg så noen pitabrød liggende og bestemte meg derfor for at lynrask pizza måtte være redningen denne dagen.

Jeg skrudde på ovnen og satte boksen med kjøttsaus i mikrobølgeovnen til tining. De frosne pitabrødene ble lagt rett på stekebrett. Sausen ble smurt over, jeg la raskt på litt oliven og skiver av Norvegia (ikke en ost jeg vanligvis bruker på pizza, men det var det vi hadde). Fem minutter på sterk varme i ovnen og middagen var servert. Så det ble praktisk talt hjemmelaget mat mye raskere enn Toro, til og med raskere enn Fjordland vil jeg påstå, og mange ganger bedre. ;-)

No comments:

Post a Comment