Sunday 8 December 2013

Piffe opp barnemøbler.

Barna har et enkelt trefarget barnebord med to stoler (kjøpt på Ikea) som brukes til det meste. Alt fra å spise på, tegne, leke, klatre på, legge teppe over og leke hule under osv. Da vi kjøpte det var tanken først å male det i noen spenstige farger, men det ble med tanken. Det gikk noen år før noe ble gjort, og da kom idéen om å dekorere bordet med tegneserier. Det var passelig fargerikt og spennende.
Her er bordet slik vi kjøpte det. Siden det hadde vært brukt noen år før vi dekorerte det ble det skrubbet godt først. Så kjøpte jeg et utvalg ulike tegneserier, alt fra Donald, Smurfene, Ole Brumm osv. Jeg klippet ut passende biter av tegneseriene og brukte decoupagelim for å lime fast til bordet. Først et lag på selve bordet og så penslet jeg et lag oppå. Siden bordet skal tåle røff bruk valgte jeg å bruke klarlakk oppå i stedet for bare decoupagelim. Jeg tok vel 3-4 lag tenker jeg, slik at det skulle bli glatt og holdbart, og tåle både røff behandling og vasking.
Her er det endelige resultatet. Det ble straks litt mer interessant å se på, og guttene ble veldig fornøyde. :-)

No comments:

Post a Comment