Sunday 19 June 2011

Coca Cola-lue

Da jeg fant oppskrift på Coca Cola-lue hos StrikkeDolla visste jeg at dette måtte jeg prøve. Jeg kjenner nemlig noen som samler på alt som har med Coca Cola å gjøre, og selv å dette ikke er noen "ekte" lue sånn sett tenker jeg at den ville falle i smak. Jeg er ingen strikker, det er noe jeg sjelden gjør og som jeg ikke liker like godt som å hekle, men her var det ingen annen utvei.


Jeg ønsker ingen stor og posete lue som dette opprinnelig er, jeg ville ha en som sitter ganske tett på hodet. I tillegg skulle lua være til en mann, så jeg endte opp med å bare bruke mønsteret til StrikkeDolla og så følge oppskriften til denne luen fra Drops Design, men med en større kant. Det gikk raskt og greit å strikke den og jeg ble ganske fornøyd. Den kunne kanskje vært en anelse større (jeg både strikker og hekler ganske stramt), men hvis den ikke passer skal jeg nok få laget en ny.



No comments:

Post a Comment