Monday 4 April 2011

Iphone-etui.

Denne laget jeg forrige uke. Jeg tok utgangspunkt i bilder av mobiltelefonetuier andre hadde heklet, men laget etter egne mål.

Jeg brukte heklenål 3,5, og garn som passet til den nålestørrelsen, og startet med 35 luftmasker som ble tatt sammen til en ring med en kjedemaske. Ikke sy inn den løse tråden, den skal brukes til å sy sammen bunnen. Deretter heklet jeg 32 runder slik: 1 lm (teller som første fm), 34 fm, 1 km i første fm.

Vreng etuiet og sy sammen bunnen med den løse tråden fra starten. Vreng tilbake til forsiden igjen.

På baksiden fant jeg så den midterste masken og talte fem masker ut til den ene siden og festet tråden der. Deretter heklet jeg klaffen slik:

Rad 1-14: 10 fm, 1 lm, snu

Rad 15: 3 fm, 4 lm og hopp over 4 masker (knappehullet), 3 fm, snu

Rad 16-18: 10 fm, 1 lm, snu

Fest tråden.

Legg telefonen i etuiet og brett klaffen over slik at du ser hvor du skal sy inn knappen på forsiden.

Som en siste finish laget jeg en Apple-logo av filt som jeg limte på baksiden.

Jeg hekler relativt fast, men denne passer altså en Iphone 4 (med gummibeskyttelse rundt).

No comments:

Post a Comment