Saturday 19 February 2011

Heklebøker.

Amazon er en farlig nettbutikk når man er så glad i bøker som det jeg er. Mens jeg var i gang med å bestille en ny ladning tenkte jeg at jeg kunne se hva slags heklebøker de har. Jeg har hittil kun heklet etter oppskrifter funnet på nett, men ville gjerne ha noe nytt. Jeg endte opp med å bestille disse to.

Det er ikke så lett å se fra utsiden og beskrivelsen hva bøkene inneholder. Så det blir jo litt sjansespill i forhold til om man liker oppskriftene eller ikke. Den til barn virker fin, kanskje litt mange jenteoppskrifter bare. ;-) Jeg ble først litt skuffet over amigurumiene i den andre boken, for det startet med oppskrifter på ting jeg synes er veldig kjedelig å hekle og som jeg ikke er videre interessert i å ha, f.eks. små jordbær, gulrøtter, en hamburger med salatblad og osteskive o.l. Det tok seg heldigvis opp etterhvert, med litt større, mer interessante oppskrifter. Jeg holder nå på med en av de fem figurene som vises på forsiden og er spent på om den blir like fin som i boken. Og snart kommer også bilde av siste heklejakke.

I morgen er jeg forresten 38 uker. Nå er det ikke lenge igjen. :-)

No comments:

Post a Comment