Monday 14 February 2011

Jakke nr 4.

Det blir mange heklede jakker her for tiden, men sånn er det når man får litt dilla. Jeg er i sluttfasen på femte og siste jakke i denne omgang, deretter er det over på andre hekleprosjekter.
Oppskriften på denne hettejakken har jeg hentet her. I motsetning til de andre jakkene, som er beregnet for babyer, laget jeg denne i str 2 år. Den passer faktisk Thomas fint, selv om han er lang for alderen, så det er bra. Da får han brukt den resten av vinteren i allefall.
Det var ikke så lett å få Thomas til å posere med jakken på, men jeg fikk til slutt et par brukbare bilder ved å bestikke ham med resten av lørdagsgodtet fra dagen før (som om han hadde glemt at han hadde rester....). :-) Jeg synes jakken virker litt tung uten knapper, så jeg tror jeg skal hekle på en kant med knappehull og kjøpe noen fine knapper til.

Og til sist et lite bilde som ikke har noe som helst med hverken hekling eller jakker å gjøre, men bare viser Thomas sin nye interesse: hatter. Alt kan brukes som hatter, da gjerne boller, kopper eller som i dette tilfellet en bøtte. Mamma sier jeg gjorde akkurat det samme på den alderen, så det er tydelig hvor han har det fra. :-)

No comments:

Post a Comment