Tuesday 1 March 2011

Benny the Monkey

Da har jeg heklet første amigurumi fra den nye boken (Amigurumi: Super Happy Crochet Cute av Elisabeth Doherty, kan kjøpes bl.a. på Amazon). Dette er en av de vanskeligste prosjektene i boken, men det går veldig greit likevel. Jeg gjorde jo en kjedelig nybegynnerfeil ved å bruke for stor heklenål til garnet og stappe den litt for mye, så den kunne helt klart vært penere, men jeg regner med den kommer seg litt ettersom stoffet strekkes. Det var i allefall morsomt å hekle noe litt annerledes, skjønt jeg måtte på skikkelig jakt etter nytt utstyr som jeg ikke har pleid å bruke i heklingen før, bl.a. perlegarn og større dukkeøyne (som jeg måtte bestille fra nett). Jeg er allerede i gang med neste amigurumi fra samme bok, så følg med.
Armene er forresten bevegelige, og det er litt gøy. Jeg er vant til å sy armer og bein fast til kroppen slik at de ikke kan beveges, men her skal de festes til kroppen ved bruk av dukkeøyne som ledd. Litt morsomt og annerledes, bortsett fra at jeg måtte la prosjektet ligge en uke mens jeg ventet på at øynene kom i posten. Rart at det skal være så vanskelig å finne slikt i Norge, og så i Oslo attpåtil (har de det ikke her har de det vel ikke noen steder).


Og nei, ingen lillebror ennå. En uke til termin i dag, og siste kontroll i morgen så jeg er redd det ser ut til å ende med tvangsutsendelse en av de nærmeste dagene. Jaja, nå er jeg i grunnen bare glad for at han snart er her, det er sannelig tungt på slutten.

1 comment: