Monday 9 September 2013

Rosa cardigan.

Det øyeblikket vi fant ut at det faktisk ble en liten Alva og ikke en liten....ja, guttenavn satt vi faktisk fast på (vi hadde jo brukt opp de to fineste) måtte jeg på jakt etter hekleoppskrifter til jente. En slik heklet jeg først som gave til en hemmelig venn på et forum, men jeg likte resultatet så godt at jeg straks måtte hekle en til meg selv også.
Oppskriften fant jeg i boken Little Crochet. Det ermange fine oppskrifter å hente der, og det er absolutt ikke vanskelig å hekle etter engelske bøker bare man har tunga rett i munnen i forhold til engelske eller amerikanske hekleuttrykk. Jeg heklet det i Drops Baby Alpaca Silk. Et helt fantastisk mykt og fint garn. Tre søte små hjerteknapper gjorde den perfekt. Jeg gleder meg til Alva passer inn i denne. :-)

1 comment:

  1. Nydelig jakke - tipper den blir flott over en liten kjole!

    ReplyDelete