Wednesday 10 August 2011

Litt av hvert.

Det har vært mye ferie og interiør på bloggen i sommer og lite håndarbeid. Det kommer i grunnen av to ting, tiden har gått med til andre ting og når jeg først har satt meg ned med heklenålen så er det store prosjekter som tar tid å bli ferdige med.

I løpet av sommeren har postkassemusa funnet seg en kone. Fru Mus (med det røde skjerfet) trives godt i huset vårt.

Et kjapt strikket teppe i en liten rest av Drops Fabel holder dem gode og varme mens de passer på storebrors post.


Jeg og mannen har brukt ganske mange dager på dette 3000 brikkers puslespillet. Og det har fullstendig tatt over kjøkkenbordet vårt. Noen kvelder satt vi i et par timer og holdt på i hver vår ende, andre ganger rakk jeg å finne en håndfull brikker mens jeg tilfeldigvis var innom kjøkkenet eller bare ventet på at potetene skulle koke. Sakte, men sikkert har det blitt ferdig. Slike store puslespill var noe vi pleide å legge sammen hele familien da jeg var liten, og det var alltid veldig koselig. Jeg liker puslespill med litt humoristiske motiv og hvor det skjer noe overalt. Puslespill med store områder med samme farge er derimot ikke noe særlig, det blir fort kjedelig.


Denne boken gleder jeg meg til å ta fatt på. Så mange fine ting som jeg gleder meg til å lage. Jeg har en stor bestilling med garn som jeg venter på at skal dumpe ned i postkassa, og da setter jeg i gang.


Og så har jeg rukket å komme litt lenger på bølgeteppet mitt. Det går litt opp og ned hvor mye jeg jobber med det. Noen ganger kan jeg sitte et par kvelder på rad og bare hekle i vei mens jeg ser på TV, men så blir jeg fort lei og trenger noe mer avansert å da blir det lagt vekk en stund. Tro om det blir ferdig i år?





3 comments:

  1. Tusen takk for hilsen, det er bihulene som trøbler for første gang i livet.
    Så fint soverommet ble, har planer her å.

    ReplyDelete
  2. Ikke verst å få frikort bare på bihuler gitt!

    ReplyDelete
  3. aw, de var sikkelig søte de musene^^

    Veldig fin blogg må jeg si. Ha en flott dag videre. Du fikk deg herved en ny leser, btw.

    ReplyDelete