Monday 29 August 2011

De små gleder

Innimellom alle de store tingene som skjer i livet er det godt å ta seg tid til å sette pris på de små tingene. Det hverdagslige som man kanskje ikke tenker så mye over, men som til sammen i grunnen utgjør en stor del av livet. Mannen min er bortreist noen dager, og i stillheten i går kveld, etter at barna var i seng, og i morges, kjente jeg ekstra godt etter hvor fine disse små hverdagslige gledene faktisk er.

To sovende katter, og myk kattepels mot huden.


Lukten, og smaken, av nybakt brød.


Et nytt blad som skal nytes i fred og ro.


En prikkete skål til å bli glad av, og sjokolade man ikke trenger å dele med noen.


Hekletøyet mitt, og gleden over å skape noe fint med mine egne hender.


Å være innendørs når det regner.


Hjertet som svulmer når Oscar smiler til meg.


Og roen når han sover søtt og jeg får en stille stund for meg selv.

No comments:

Post a Comment