Monday 30 May 2011

Vi planter.

Da har vi endelig fått plantet litt i hagen og i verandakrukkene. Alltid fint med litt farger ute. Vi rakk så vidt å bli ferdige før regnet kom i går. Jeg kjenner det godt i både rygg og lår at jeg har stått og gravd og luket i bedene. Det var litt av en jobb etter vinteren. Gledelig var det at alle staudene vi plantet i fjor har kommet opp og ser ut til å trives. Jeg har nemlig vurdert å gjøre det enkelt og bare plante stauder i bedene slik at jeg slipper å plante på nytt hvert år, men siden vi bor i en av Osloområdets kuldegroper, hvor det kan bli nede i -30 om vinteren, var jeg usikker på om de faktisk ville tåle det, men det gjorde de.





Lengst borte har vi noen jordbærplanter fra i fjor. Ellers er det tagetes, astilbe, georginer og campanula. Et annet sted har jeg sådd lupiner som jeg gleder meg til at skal bli fargerike og frodige neste sommer (de blomstrer dessverre ikke før året etter at de er sådd).








No comments:

Post a Comment