Saturday 8 May 2010

Remy.

For de som ikke kjenner igjen denne lille fyren kan jeg fortelle at det er Remy fra filmen Rottatouille. Jeg ble helt forelsket da jeg så at noen hadde lagt ut oppskrift på Remy (her) og jeg måtte bare ha en selv. Dette er uten tvil den vanskeligste amigurumien jeg har laget så langt. Både kokkelua og hender og føtter var veldig knotete å få til, men det gikk greit til slutt. Jeg trodde det skulle bli vanskelig å bruke 1,5 mm pinne (som hun som laget oppskriften brukte) på "vanlig tykt" garn, men det var ikke noe problem. Jeg valgte å lime på øyne (kjøpt på Panduro) framfor å brodere dem selv, for jeg synes det ble finest. Jeg ser han skjeler litt, for pupillen i det ene øyet sitter fast, mens den i det andre har lagt seg ut til siden, så det får være hans lille quirk. Føttene mine ble forresten litt mer krokete enn originalen, men jeg synes han ble fin likevel. :-)

No comments:

Post a Comment