Tuesday 27 April 2010

En elefant kom marsjerende.

Min amigurumi nr 2 var denne søte lille elefanten (oppskrift her). Den var lett å lage og gjort på en kveld. Jeg ble først litt overrasket over hvor liten den er, men det er vanskelig å anslå størrelse ut fra et nærbilde på nett. Øynene kjøpte jeg forresten på Panduro. De har flere å velge mellom, men jeg synes det var enklest med noen små svarte som kan limes på etter at elefanten er ferdiglaget heller enn noen som må festes på underveis. Vær obs på at om amigurumien skal gis til et barn bør man velge øyne som festes skikkelig og ikke bare limes utenpå.


1 comment:

  1. Tusen takk for veldig koselig kommentar på bloggen min! Elefanten er min favoritt-oppskrift, så morsomt å se at andre liker den også!

    Etter hva jeg ser her er du allerede veldig dreven i amigurumi :)

    Som du sier er det vanskelig å se størrelsen bare fra bilde, så jeg tror jeg skal begynne å skrive størrelsen i oppskriften. Så takk for tipset :)

    Hilsen Marie
    www.amigurumi.blogg.no

    ReplyDelete