Tuesday 1 April 2014

Heklet pusekatt.

Nå er det lenge siden sist. Dagene er travle med tre små. Alva har rukket å bli 14 mnd allerede og har forlengst kommet seg opp på to bein og sprinter rundt i huset. Oscar fylt tre år for et par uker siden. Og Thomas blir skolegutt i år!
Det har blitt lite hekling så langt i år. Årsaken er rett og slett at jeg like før jul begynte å brodere julestrømpe til Alva, som hun skal få i år. Jeg ble litt lei etterhvert, men fant ut at jeg måtte bare fortsette og bli ferdig med den før jeg begynte på noe nytt. Det tok faktisk over tre måneder med kveldsbrodering, og jeg ble først ferdig forrige uke. Den er ikke sydd sammen ennå, det gjør jeg nok nærmere jul og da kan jeg også vise fram resultatet. 

Innimellom broderingen har jeg fått skrevet ned alt jeg har lyst til å hekle etterpå. Første prosjekt ut var denne søte katten som jeg fant oppskrift til hos stuffthebody.com. Det fine med denne er at med unntak av halen skal hele resten av katten hekles i ett! Ingen hekling av smådeler som så må syes sammen (den aller kjedeligste delen). Veldig søt ble den, og raskt laget, og jeg tror nok jeg må lage en til ganske snart. :-)


No comments:

Post a Comment