Saturday 21 July 2012

Ferietid.

Du verden. Det er visst to måneder siden jeg oppdaterte bloggen min. Ikke har jeg noen god unnskyldning heller. Det er bare en blanding av travle dager og litt bloggtørke. Imidlertid har jeg hatt god tid til nye hekleprosjekter, så jeg har jo litt å vise fram fremover. 

Nå er vi midt i sommerferien vår. De første to ukene var vi på ferie i England. Vi fløy til London, leide bil og kjørte opp til en landsby litt utenfor Birmingham hvor vi hadde leid feriehus på en gård. Fantastisk å våkne opp til stillhet bare avbrutt av fuglekvitter og hestevrinsk. Og for en herlig utsikt. 
Det ble tid til mye moro mens vi var der. Størst av alt var selvsagt Thomasland. Fornøyelsesparken Drayton Manor Park inneholder nemlig en stor del bare tiltenkt fans av Thomastoget. Der får man kjøre på togtur med Thomas og Rosie, fly med Jeremy eller Harold og mye annet. Det var spesielt beregnet på små barn, så det var faktisk en god del Oscar kunne være med på også, bare vi var med ham. Fantastisk sted. Ellers tok en en tur med damptog på en museumsjernbane, vi besøkte ThinkTank (et slags teknisk museum) og SeaLife (akvarium) i Birmingham, en park med seks store (og noen av dem ganske vanskelige!) labyrinter og Twycross Zoo for å nevne noe. 
Jeg må bare få si at feriehusferie er fantastisk når man har barn. Så herlig å ha god plass, og ikke minst at barna har et eget rom slik at de voksne ikke trenger være musestille etter sengetid. I tillegg er det både praktisk og litt billigere å ha muligheten til å spise enkelte måltider hjemme og ikke bare måtte spise ute. Leiebil var også herlig. Uten det måtte vi ha bodd midt i en by og vært avhengig av kollektivtrafikk, definitivt mer frihet med bil.

  
Det regnet en del i ferien og hovedgatene i landsbyen flommet over. Litt festlig å se folk ta fram kajakker og padle gjennom sentrum.




Feriehuset.
Og den fantastiske utsikten som møtte oss hver morgen. :-)

No comments:

Post a Comment