Saturday 24 September 2011

Må ha det, bare må ha det.

Det hender rett som det er, gjerne når jeg er på utkikk etter helt andre ting, at jeg ser noe jeg bare må ha der og da. Det er ikke alltid jeg engang vet hva jeg skal gjøre med tingen, men jeg må ha den likevel.
Den søte, nydelige, fargerike uglen har jeg sett på Ark flere ganger og bare gått forbi. Jeg har hatt veldig lyst på den, men liksom ikke helt visst hvor den skulle være, Jeg er forlengst forbi kosedyrstadiet så den ville ikke ha noe naturlig bosted i huset og den er altfor fin til å bli ramponert og slitt av Thomas. Etter å ha gått forbi den flere ganger endte jeg likevel opp med å gå inn og kjøpe den, og den er bare så utrolig myk og god og herlig hjertehoppende fargerik.
Jeg satte den først oppå den ene sofaen, men der så den veldig ensom og forlatt ut. Foreløpig tester den ut en av bokhyllene, så får vi se hvor den ender opp. Thomas synes også den er veldig fin og han får lov å låne den litt innimellom.
Disse Greengate-skålene kjøpte jeg på ferie i Danmark. Først syntes jeg de var litt bestemoraktig, men jeg likte fargene så godt at de ble med i handlekurven likevel. Foreløpig har de mest stått på utstilling, og innimellom tatt fram som snopskåler. Synes de er så herlige å se på.

Denne veggpynten fant jeg på Søstrene Grene. Det er en herlig butikkjede jeg bare må innom hver gang jeg er et sted hvor de finnes. De har så utrolig mye rart og jeg går aldri tomhendt ut derfra. Da jeg så denne var det igjen fargene som først talte til meg, og i motsetning til alle ovennevnte kjøpt visste jeg med en gang hvor denne skulle festes: på veggen øverst i trappen til tredje etasje. Der gjør den seg godt blandt alt det hvite.
Her er utsikten når man kommer oppover trappen. Jeg blir litt ekstra glad hver gang jeg kommer gående opp og ser på fuglene.
Denne sommerfuglboken, også fra Søstrene Grene, måtte også bli med hjem. Jeg vet ikke helt hva den skal brukes til ennå, men det finner jeg vel ut etterhvert, den var uansett for fin til å bare gå i fra. :-)

1 comment:

  1. Digger den ugla... den har jeg tittet på også.
    Masse fint du har kjøpt deg i det siste.
    Ha en fin søndagskveld
    klem

    ReplyDelete