Thursday 23 December 2010

Juletreteppe.

Dette juletreteppet broderte jeg for to år siden, men det er først i år det skal tas i bruk for første gang. Grunnen er faktisk ren glemsel og litt latskap. Jeg startet på det til jul 2008 og broderte som en helt for å bli ferdig. Da jeg satt der på lille julaften kom jeg på at selv om selve bildet ble ferdig måtte jeg jo sy inn og klippe kantene, og det orket jeg bare ikke med få timer igjen til juletrepynting. Så teppet ble pakket vekk og jeg skrev meg bak øret at det skulle gjøres ferdig til jul 2009.

*spoler litt*

Lille julaften 2009. Juletreet er pyntet og broren min spør meg om ikke jeg hadde et juletreteppe vi skulle bruke i år. *klaske seg i pannen* Ergerlig, men ikke noe å gjøre med. Og jeg lover meg selv at neste år, DA skal det i allefall brukes.



Vel, det var bare såvidt. I forrige uke, helt tilfeldig mens jeg ryddet i kjellerstua, fant jeg posen med teppet, fremdeles uferdig. Jeg tok det opp i stua, satt og gløttet bort på det noen dager før jeg til slutt fikk fingeren ut og gjorde det helt ferdig. I morges ble det strøket og NÅ er det definitivt klart til bruk. (Det er brettet i to.)



Og tidligere i vinter la jeg merke til et kjempefint rødt heklet juletreteppe fra Drops design som jeg hadde lyst å lage, men ikke tenkte jeg ville få tid til. Og det har jeg planlagt å lage til neste år, hvis jeg husker på det da. ;-)

No comments:

Post a Comment