Saturday 24 March 2012

Møt Rex.

Jeg ble inspirert av Bad Monkey, og måtte bare kjøpe mønsteret til denne dinosauren (fås på Delicious Crochet, vel verdt en titt!). Det ble noen bittesmå endringer i mønsteret, men her er resultatet. Skulle jeg laget den igjen er det mulig jeg i stedet for å sy armer og ben direkte på kroppen hadde valgt å feste dem med "sikkerhetsøyne". Da blir de bevegelige, og det har jeg fått sansen for etter å ha heklet andre amigurumier som er satt sammen slik.

Jeg hadde først planlagt å lage en til hver av guttene, men jeg synes det er kjedelig å hekle ting jeg har heklet før, så den planen gikk rimelig raskt i vasken selv om jeg allerede hadde kjøpt garn til Rex 2. I stedet forelsket jeg meg totalt i flere andre mønstre fra Delicious Crochet og er allerede ferdig med enda en amigurumi derfra og skal straks i gang med tredje. Utrolig mye fint på den siden.

Ellers er jeg imponert over at Thomas med en gang så at det var en tyrannosaurus rex. Tydeligvis en liten gutt med peiling på dinosaurer. :-)

No comments:

Post a Comment