Wednesday 22 February 2012

Prosjektbag,

Jeg har lenge følt behov for noe å ha hekleprosjektene mine i, mens de ennå er prosjekter og ikke ferdige. Hittil har plastposer eller "slengt i et sofahjørne" vært løsningen, men jeg har savnet noe annet. Jeg hadde en god del rester av Drops Cotton Light jeg ikke hadde noen planer for, så det ble valget. Jeg heklet en stor og en litt mindre bag.

Begge begynte jeg med 10 (tror jeg?) staver i en ring og så lager jeg bunnen ved å øke gradvis til jeg synes den er stor nok. Deretter slutter man å øke og fortsetter med kun staver rundt og rundt til bagen har høye nok kanter.

Den siste runden laget jeg en skjellbord. Til slutt må man hekle stropper. Da begynner man med en laaaang rekke kjedemasker, snur og hekler så fastmasker eller staver fram og tilbake til stroppen er så bred man ønsker. Disse sys fast på bagen.

Den store bagen.
Den lille bagen.

No comments:

Post a Comment